De keuze voor elektrische rijders overal, zo vol met klassieke Italiaanse stijl en verfijning dat je hem met plezier voor langere afstanden gebruikt, maar ook stijlvol van café naar café rijdt.
Je zou kunnen zeggen dat de Italiaanse traditie om prachtige ontwerpen te combineren met praktische engineering al heel lang teruggaat, tot de oude Romeinse tijd. Toch is deze schoonheid door en door modern en baanbrekend.
Onder de nieuwigheden voor 2023 vinden we drie nieuwe kleurstellingen en de terugkeer van de geanodiseerde koplamp waarmee de EsseEsse9+ een instant klassieker werd.
Met zijn klassieke buddyseat en ontspannen rijpositie is het EsseEsse9+ ideaal voor ritten met z’n tweeën en hij geniet dan ook de voorkeur van elektrische lange afstandsliefhebbers over de hele wereld. Sommigen kiezen uiteraard voor de EsseEsse9, al was het alleen maar omdat hij zo leuk is om naar te kijken. De Energica EsseEsse9+ deelt de technologie en verfijning van de EGO en de EVA Ribelle, maar is geschikter voor casual rijden zonder de veeleisender zithouding behorende bij de hyperprestaties van deze andere twee modellen.
De nieuwe EMCE-motor en omvormer zorgen voor een ontspannen, geraffineerde, makkelijk te berijden motorfiets boordevol vermogen, die heel, heel mooi is. Klassieke Italiaanse stijl.
Net als al onze motorfietsen heeft ook de EsseEsse9+ alle drie laadopties – Slow Charge Mode 2 of 3 aan een regulier stopcontact en DC Fast Charge Mode 4.
Voor de EsseEsse9+ versie betekent dit de grootste actieradius van alle elektrische motorfietsen: 420 km bij stedelijk gebruik, 246 km bij gecombineerd stedelijk- en snelweggebruik en 198 km bij buiten stedelijk gebruik. Als u nog meer acceleratie wilt, kiest u de RS-versie.